Een persoonlijk reset- en herstelprogramma voor studenten in de zomer van 2021, op de prachtige Wijngaard Colonjes in Groesbeek. Zo begin je het nieuwe studiejaar fris en met nieuwe energie!

Ook iets voor jou? Ja, want:

• Je studeert aan een Universiteit of Hogeschool.
  • Ook jij bent de afgelopen periode zat.
  • Over een paar maanden moet je weer volle bak!
  • Je weet niet goed of je er ook weer helemaal klaar voor bent.
  • Je wilt een beter beeld van wat je de komende tijd wilt en gaat doen.
  • Je wilt hier wel deskundige coaching en begeleiding bij.
  • Een poosje werken in de buitenlucht, samen met andere studenten, lijkt je wel wat.

Hoe dan?

• Deze zomer help je twee dagen in de week mee op de grootste biologische wijngaard van Nederland. Tussendoor kun je vrij nemen voor vakantie;
  • Je werkt in een groep van max 15 medestudenten, onder deskundige begeleiding, aan het onderhoud van de 68.000 wijnstokken op de glooiende zuidhellingen van Groesbeek;
  • Je krijgt de mogelijkheid om in een aantal coachingsgesprekken terug te kijken op de afgelopen tijd en ‘de kop weer schoon te krijgen’; we werken daarvoor samen met coaches uit de omgeving van de universiteit en de HAN;
  • Je schrijft een persoonlijk reflectieverslag; zo word je echt eigenaar van de resetknop die wij je aanbieden;
  • Je krijgt van ons een échte wijncursus, inclusief erkend examen (je bent niet voor niets student, een stukje theorie hoort er bij);
  • Koffie en thee zijn gratis; je lunchpakketje neem je zelf mee;
  • Na afloop krijg je behalve een afscheidsfeestje een certificaat van deelname.

Kosten

We vragen van jou een symbolische bijdrage: je adopteert als ‘vriend van de wijngaard’ een wijnstok à € 75,00. Daar krijg je na een jaar nog een heerlijke fles wijn voor terug en een uitnodiging voor het jaarlijkse oogstfeest. Dat wil je niet missen. Kijk maar eens op onze website: www.stichtingopdetoekomst.nl.

Natuurlijk kost het project veel meer geld. Gelukkig wordt een deel van de kosten door derden gedragen. Ook wij investeren er in. Dat doen we graag.

Over ons

Stichting op de Toekomst werkt sinds 2015 op wijngaard De Colonjes in Groesbeek met mensen die tijdelijk zijn uitgevallen in hun studie of werk. Eén van de groepen waar we speciaal aandacht voor hebben zijn studenten. Stress onder studenten wás al een belangrijk item. Dat is sinds Corona alleen maar urgenter geworden!

Het is onze ervaring dat het herstel van psychische problematiek een enorme stimulans krijgt van lekker (buiten) werken in een fijne omgeving. Dát combineren we bij Stichting Op de Toekomst met doelgerichte coaching en begeleiding. Zo helpen we mensen om ritme en uithouding te ontwikkelingen én om de noodzakelijke vaardigheden op te doen om de stap vooruit naar de studie of het werk weer te kunnen zetten.

Die ervaring, maar meer nog de liefde en passie voor het vak en de mensen met wie we werken,  willen we graag inzetten voor studenten die vanwege de corona pandemie al meer dan een jaar ‘on hold’ staan. Het is tijd voor een reset. RESET 2021!

Voor wie

Doelgroep zijn studenten HBO en WO. Het aantal deelnemers is beperkt tot maximaal dertig, je werkt in twee groepen van maximaal vijftien personen.

Informatie en aanmelden

Het is nog niet helemaal zeker of het project doorgaat. Half april weten we dat zeker. Maar je kunt je nu al wel alvast aanmelden.

Daarvoor app of bel je met onze projectleider Esther Schoenmaker (tel 06 1113 6562) of onze coach Hanno Cramer (06 1498 9933). Of je stuurt een mailtje naar een van ons esther@stichtingopdetoekomst.nl of hanno@stichtingopdetoekomst.nl

Tenslotte

Wij promoten nadrukkelijk níet het gebruik van alcohol!! Drink bewust en met mate. En weet dit: als je eenmaal een poosje in de wijngaard hebt rondgelopen en een zere rug en zere handen hebt van het werk, dan krijg je des te meer respect voor wat er bij komt kijken en trek je nooit meer gedachteloos een fles wijn open!